Szkolenia

Jesteś tutaj:

E-doręczenia – Nowe Obowiązki od 2025r.

Informacje

Data szkolenia została ustalona na środa, 27 listopada 2024 09:00
Miejsce szkolenia  to
Szkolenie poprowadzi Daniel Pałyga – były inspektor Państwowej Inspekcji Pracy, obecnie doradca oraz wykładowca. Od 1997 roku związany z szeroko pojętym zarządzaniem ludźmi. Posiada szerokie doświadczenie z zakresu stosowania i interpretacji dokonywanych przez organy państwowe oraz praktyk stosowanych przez podmioty prywatne,
Cena uczestnictwa w szkoleniu to 500 PLN netto, cena obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, przerwę kawową, lunch,

Szkolenie odbędzie się w formie on line w programie Clickmeeting.

Szkolenie odbędzie się „na żywo”, istnieje możliwość bezpośredniej interakcji z Wykładowcą, pytania można zadawać na bieżąco bądź za pomocą czatu, bądź przez mikrofon.

Program szkolenia

  1. Zmiany w e-doręczeniach po nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych.
  • E-doręczenia
  • znaczenie potwierdzenia wysłania i otrzymania pisma w postępowaniach,
  • na czym polega e-doręczenie,
  • od kiedy ustawa wchodzi w życie,
  • zakres obowiązywania i wyłączenia,
  • zmiany w obiegu dokumentacji i konieczność dostosowania się podmiotu publicznego do zmian,
  • wymogi techniczne i organizacyjne do prawidłowego funkcjonowania elektronicznych systemów w administracji,
  1. Wnoszenie pism do urzędu
  • doręczanie pism w postępowaniu administracyjnym – zakres regulacji zawartych w kodeksie postępowania administracyjnego
  • zmiany Kodeksu Postępowania Administracyjnego w zakresie formy dokumentu elektronicznego oraz e-doręczenia
  • wymogi formalne i wynikające z wewnętrznych unormowań,
  • prowadzenie dokumentacji w formie papierowej i elektronicznej,
  • elektroniczna skrzynka podawcza – wymogi i ograniczenia,
  • zmiany w prowadzeniu dokumentacji w zakresie: rejestracji, obiegu i przysłania dokumentacji,
  • data doręczenia do urzędu,
  • potwierdzenie odbioru w wersji elektronicznej i papierowej.
  1. Zakres regulacji ustawy
  • obowiązek stosowanie e-doręczeń,
  • podmioty publiczne i niepubliczne,
  • dokument elektroniczny,
  • znaczenie adresu do doręczeń elektronicznych i papierowych,
  • usługa hybrydowa,
  • skrzynka doręczeń elektronicznych i rejestracja doręczenia elektronicznego,
  • znaczenie operatorów pocztowych w obiegu dokumentacji.
  1. Doręczenia wykorzystaniem wersji elektronicznej
  • znacznie posiadania wpisu do bazy adresów do doręczeń,
  • doręczenie elektroniczne,
  • doręczenie „hybrydowe”,
  • pozostałe sposoby doręczeń,
  1. Podpis cyfrowy
  • rodzaje stosowanych podpisów w administracji od własnoręcznego po elektroniczny,
  • znaczenie właściwej formy podpisu lub potwierdzenia dla postępowań administracyjnych,
  • weryfikacja podpisów elektronicznych.
  1. Co zmieni e-doręczenie w pracach urzędów i organów
  • znaczenie możliwości dokonywania wyboru w sposobie prowadzenia korespondencji tj. wersja papierowa czy elektroniczna?
  • nowe możliwości dla sposobów pracy i załatwiania spraw w sytuacjach awaryjnych lub szczególnych
  • możliwości stosowania doręczeń i otrzymywania korespondencji przez całą dobę,
  • szansa do skuteczniejsze doręczenia bez konieczności osobistego kontaktu i oczekiwania na usługi operatorów pocztowych,
  • racjonalizacja kosztów oraz szybkość prowadzenia korespondencji, ale też wzrost kosztów zapewnienia sprawnej infrastruktury technicznej,
  • zagrożenia dla administracji ze strony cyberprzestępczości.